Losing Coolant??

I have an 07 that is losing coolant after everytime I ride. It seems to be coming out of the overflow hose because it is wet underthe engine on the skidplate right by the end of the hose. When I check it after it cools down, the coolant is not visible in the radiator!! so i have to fill it up a little. The bike has a 1.6 radiator cap and an athena 290 kit.

Any suggestions?? Thanks:excuseme:

I have an 07 that is losing coolant after everytime I ride. It seems to be coming out of the overflow hose because it is wet underthe engine on the skidplate right by the end of the hose. When I check it after it cools down, the coolant is not visible in the radiator!! so i have to fill it up a little. The bike has a 1.6 radiator cap and an athena 290 kit.

Any suggestions?? Thanks:excuseme:

Are you woods riding, a typical race bike in the woods is bad enough but a big bore in the woods just makes em over heat twice a fast.

Nah I ride mostly mx tracks

i have to top off my bike once in a while but i never thought much of it ..

im pretty sure its normal to loose a little bit

Theres a difference between once in a while and every ride, that is way to often, possibly a blown headgasket or waterpump seal. Change your oil and see if it is milky.

hmmm i didnt notice the oil being milky when i changed it a couple of days ago

I had a hose clamp wear a hole right through my radiator because the clamp was rotated on the hose. Check for leaks. Mine didn't leak much until there was a little pressure, and to find it i topped the radiator off as full as it would go and gave one of the hoses a squeeze to pressurize the system, and then I saw the coolant squirting out. The hole was almost invisible!

i put a high presure rad cap on my bike seems to help ,, but your always going to burn some coolant,, i got the rad cap from outlaw racing.:thumbsup:

are you leaking coolant out of your radiator cause that was my problem or check your coolant hose if its on tight enought that can be another issue

:lame::bonk: I just discovered I have this same problem today. The thing is I just got my bike back from the shop and it wasnt doing this before hand.
:lame::bonk: I just discovered I have this same problem today. The thing is I just got my bike back from the shop and it wasnt doing this before hand.

Well This is why I would be looking for an air leak or something to make your bike run warm. All though if it was that lean it should be popping.Sometimes depending on heat or the level the coolant wants to run at on a hot day they will lose some.Keep a eye on itif it continues all the time when coll outside I would look for something.Could just be your cap going bad.

i just had this problem. my water pump impeller shaft seal was out. that was a PITA!!! as soon as i got in there i found 5,000 more bearings and crap that the coolant had affected. i was waiting weeks at a time for parts. it feels so good to have it running again though. pop your head off real quick and throw a new gasket/o-ring in. if that doesnt help, get a stronger rad cap. before you do all that though, just make sure your transmission fluid isnt a greyish color, make sure its red. if it is, its your impeller seal

I don't know what kind of bike you ride or if your color blind or what? But I sure hope he's not (you) running red trans fluid in the C/C cause this bike doesn't have a separate trans.:bonk: I might be miss understanding something here though?:lame:

yeah.. I thought the same. thing. I like a nice, clean, golden brown. haha..

yeah.. I thought the same. thing. I like a nice, clean, golden brown. haha..

same here. nice golden brown is perfect to me. lol. i was like red? wat the heck? lol

lol, sorry guys, i thought we were talking 2 strokes

i was reffering to MY

rm125

Well This is why I would be looking for an air leak or something to make your bike run warm. All though if it was that lean it should be popping.Sometimes depending on heat or the level the coolant wants to run at on a hot day they will lose some.Keep a eye on itif it continues all the time when coll outside I would look for something.Could just be your cap going bad.

I found the leak. It was the gasket between the header and muffler, or between the two pipes. It will be here tuesday so hopefully that is the reason my bike is idling high and losing coolant.

Thats possible right? The bike is running hot because the air is leaking out which then makes the bike idle high. Therefore, the coolant is coming from the overflow hose because the bike is getting hot.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now